close and return
eleonora meleti blog

Δίαιτα Keto: Τελικά κάνει καλό ή κακό;

Δίαιτα Keto: Τελικά κάνει καλό ή κακό;

από την Ελεονώρα Μελέτη — Posted in  Υγεία και Διατροφή on 1 December 2019

Η δίαιτα Keto, ή κετογονική, ή κετονική, ή κετογενή δίαιτα, είναι μία από τις πιο δημοφιλής προτάσεις διατροφής στον κόσμο. Έχει παρόμοια φιλοσοφία με τη δίαιτα Atkins, περιορίζοντας τους υδατάνθρακες μόλις στο 5%, αυξάνοντας την κατανάλωση λιπαρών και πρωτεΐνης.


 

 

 

Έχει αποδειχθεί πως η κετογονική δίαιτα συμβάλλει στην αντιμετώπιση της επιληψίας, του διαβήτη τύπου 2 και αρκετών άλλων χρόνιων παθήσεων, ενώ θεωρείται αρκετά «επιθετική» λύση στην ανάγκη για γρήγορη απώλεια βάρους. Μέσα από την κετογονική διατροφή η χαμηλή λήψη υδατανθράκων, οδηγεί στην κέτωση , στη μειωμένη δηλαδή παραγωγή ινσουλίνης στο αίμα, που βάζει τον οργανισμό στη διαδικασία να απελευθερώσει λιπαρά από τα λιποκύτταρα του για να βρει την ενέργεια που στερείται από τη διατροφή. Η αλήθεια είναι πως είναι αρκετά αποτελεσματική όταν κάποιος θέλει να χάσει γρήγορα λίπος και βάρος, από την άλλη όμως δεν είναι μία πρόταση που ταιριάζει σε όλους, ούτε μία δίαιτα που θα μπορούσε να ακολουθήσει κανείς χωρίς τη συμβουλή ή την επίβλεψη ειδικού. Και αυτό γιατί υπάρχουν παρενέργειες.

 

«Γρίπη» κέτωσης

 

Η κέτωση επιφέρει στον οργανισμό συμπτώματα όπως αυτά που αντιμετωπίζουμε όταν έχουμε γρίπη, όπως πονοκέφαλο, κούραση , θολή σκέψη, πείνα, αϋπνία, μειωμένη σωματική αντοχή.

 

Δυσάρεστη αναπνοή

 

Όπως σε όλες τις δίαιτες με αυξημένη πρόσληψη σε πρωτεΐνες έτσι και στην περίπτωση της κετογονικής διατροφής, η ακετόνη, που είναι υποπροϊόν του μεταβολισμού του λίπους, μπορεί να προκαλέσει δυσάρεστη αναπνοή. Μάλιστα η ακετόνη έχει συγκεκριμένη και χαρακτηριστική μυρωδιά, δίνοντας στην αναπνοή την έντονη οσμή του …ασετόν!

 

Ταχυκαρδία

 

Είναι ένα σύμπτωμα που συναντάται συχνά ειδικά τις πρώτες εβδομάδες της κετογονικής διατροφής, για το οποία ευθύνεται η αφυδάτωση αλλά και η χαμηλή πρόσληψη αλατιού ή η αυξημένη κατανάλωση καφέ. Λόγω της αφυδάτωσης είναι πιθανό να σημειωθούν και κράμπες ειδικά στα πόδια, ή και δυσκοιλιότητα, επίσης ένα συχνό φαινόμενο της κετογονικής διατροφής.

 

*Καλό είναι όπως σε όλα τα προγράμματα διατροφής, ο ενδιαφερόμενος πρώτα να ρωτήσει ένας ειδικό για τα οφέλη και τις παρενέργειες της εν λόγω πρότασης και να καταλήξει σε ένα


close and return

Επιστροφή στην Κατηγορία Υγεία και Διατροφή




recent posts